Home Despre Noi Echipa Alegeri 2008 Contact
Stiri Recente

Legaturi Utile


Harta Interactiva
Ion Mocioalcă : asumarea răpunerii Guvernului Boc pe Legea Educaţiei Naţionale î
Ion Mocioalcă : asumarea răpunerii Guvernului Boc pe Legea Educaţiei Naţionale în data de 27 octombrie este nelegală, neconstituţională şi nedemocratică.
Stimaţi cărăşeni,
Parlamentarii care s-au abţinut la vot au greşit profund şi prin decizia pe care au luat-o au condamnat la ani grei România. Au condamnat-o la încă un acord cu FMI, i-au condamnat pe români la batjocoră! Printre ei, Iosif Secăşan, Valentin Rusu, Gheorghe Hogea, Ion Tabugan, Mihai Radan.
Parlamentarii PDL, UNPR şi UDMR n-au făcut altceva decât să închidă ochii, să ignore neghiobia celor care ne conduc şi au deschis larg poarta unor noi abuzuri pe care Boc şi echipa lui s-au grăbit să le facă. Mă refer aici la asumarea răspunderii Guvernului pe Legea Educaţiei! Nădăjduim ca la actuala Moţiune depusă de Opoziţie pe aberanta Lege a educaţiei, acestor parlamentari cărăşeni să le dea Dumnezeu mintea românului de pe urmă, să-i lumineze şi să realizeze că au datoria morală de a susţine interesele cetăţenilor care i-au votat, nicidecum interesele partidului ori ale unui preşedinte Dictator, Băsescu!
* Sistemul de educaţie este cel mai mare şi cel mai sensibil sistem social în orice ţară. Prin urmare, măsurile de reformare ale acestuia trebuie să se facă cu înţelepciune şi printr-un acord social cât mai larg.
Moţiunea de cenzură intitulată - Legea Educaţiei Naţionale, o lege anti-educaţie şi anti-românească! este izvorâtă din necesitatea de a proteja viitorul acestei ţări, de a proteja şansele copiilor şi tinerilor de astăzi, de a trăi mâine într-o Românie modernă. Guvernul Băsescu-Boc s-a prezentat în faţa Parlamentului României cu un proiect de Lege a Educaţiei Naţionale care, în opinia noastră, este departe de ceea ce ţara are nevoie, atentând chiar la securitatea naţională prin:
a) oficializarea dispreţului faţă de REGULĂ;
b) îngrădirea sau chiar suprimarea unor principii clasice ale sistemului de educaţie, cum ar fi echitatea, egalitatea de şanse, respectul faţă de valori, autonomia universitară şi libertăţile academice, independenţa faţă de orice factori externi perturbatori, ca de exemplu politizarea etc.;
c) lipsa de viziune strategică;
d) impunerea unor formule de organizare a sistemului de educaţie care nu au nimic de-a face cu interesul public şi principiul responsabilităţii publice, ci mai mult cu interesele de grup, deşi, poate, mai corect ar fi să le numim interese de partid şi de satisfacere a clientelei portocalii.
Proiectul Legii Educaţiei Naţionale, pe care actualul Guvern îşi asumă răspunderea, poate fi uşor caracterizat prin: neprofesionalism, anacronism, diletantism. Acest proiect este un proiect dăunător României.
În dispreţul Constituţiei, a regulilor parlamentarismului românesc şi democraţiei, asumarea răpunerii Guvernului Boc pe Legea Educaţiei Naţionale în data de 27 octombrie este nelegală, neconstituţională şi nedemocratică.
În timp ce pentru minorităţi, indiferent de efectivul de elevi, se fac şcoli, pentru cetăţenii români nu este posibil acest lucru, chiar dacă aceştia sunt minoritari în anumite zone.
În concepţia executivului, un elev de etnie minoritară valorează cât 300 de elevi români, lucru de neacceptat, care calcă în picioare istoria şi identitatea poporului nostru.
”Elevii care, în localitatea de domiciliu, nu au posibilitatea de a învăţa în limba lor maternă, sunt sprijiniţi prin decontul transportului la cea mai apropiată şcoală cu predare în limba maternă, sau primesc cazare şi masă gratuite în internatul unităţii de învăţământ cu predare în limba maternă”. Această favoare este făcută în lege doar pentru elevii care nu pot studia în limba maternă, nu şi pentru cetăţenii care studiază în limba română. Legea permite introducerea, în sistemul de învăţământ românesc cu predare în limbile minorităţilor naţionale, a ”manualelor de import ”, creând astfel un precedent păgubos şi inacceptabil pentru sistemul naţional de învăţământ care trebuie să fie unitar şi coerent.”
Legea Educaţiei Naţionale atentează la fiinţa statului român, prin introducerea unor prevederi referitoare la studierea limbii române pe tot parcursul învăţământului preuniversitar, după programe şi manuale elaborate special. În fapt, acest lucru oficializează statutul limbii române ca limbă străină.
Limba română este singura limbă oficială pe teritoriul ţării noastre, iar statutul ei trebuie apărat prin toate mijloacele, aceasta fiind o datorie faţă de istoria neamului şi faţă de jertfele atâtor generaţii pentru formarea statului naţional unitar român. În aceste condiţii, pentru orice cetăţean al României, fie el de etnie română sau de altă etnie, trebuie să fie obligatorie învăţarea limbii şi literaturii române după aceleaşi manuale, fără a lăsa loc vreunor interpretări tendenţioase.
Acest Guvern este unul anti-românesc, dispus să sacrifice valorile supreme ale neamului pentru atragerea unei susţineri politice care să asigure bunăstarea grupurilor de interese pe care le reprezintă cu adevărat.
Cel mai mare câştig al cadrelor didactice a fost, fără doar şi poate, existenţa unei forme de garantare a locului de muncă prin examenul naţional de titularizare, cel mai dificil examen din carieră. Acest câştig a reprezentat un element important, în atragerea tinerilor în sistemul de învăţământ, în condiţiile în care salariile cadrelor didactice nu au fost niciodată motivante.
Actuala lege anulează acest câştig, anulează examenul de titularizarea şi aruncă profesorii la dispoziţia directorilor şcolilor, care vor fi, la rândul lor, numiţi politic de către reprezentanţii partidelor politice de pe plan local. Legea asumată de executiv pune sub semnul întrebării siguranţa sistemului de învăţământ românesc, prin înlăturarea din textul legii a tuturor prevederilor care garantau finanţarea sistemului.iar salariile profesorilor au rămas la buna dispoziţie a primarilor. O altă decizie aberantă : ministrul educaţiei poate revoca rectorul, dacă nu respectă programul de guvernare. Autonomia universitară a fost desfiinţată şi s-a legiferat calea politizării universităţilor! Consortiul "Universitaria", din care fac parte Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi, Universitatea din Bucuresti, Universitatea de Vest din Timisoara si Academia de Studii Economice din Bucuresti, "a emis o declaratie referitoare la noua Lege a Educatiei prin care sustine ca adoptarea acesteia prin asumarea raspunderii guvernamentale este „un caz unic in istoria moderna a Romaniei si, probabil, a Europei”.
Reprezentantii consortiului sustin ca demersurile pe care le-a parcurs legea pana acum sunt netransparente. In declaratia consortiului, reprezentantii universitatilor au cazut de acord ca aceasta noua lege incalca prevederile constitutionale.
Stoparea acestui demers de legiferare a Legii Educaţiei Naţionale prin angajarea răspunderii guvernului este singura soluţie pentru a apăra România de ocupaţia portocalie a învăţământului. Trebuie să ferim ţara noastră de această lege anti-educaţie şi anti-românească!
material difuzat la Radio Resita 1. noiembrie 2010
© 2008 Toate Drepturile Rezervate PSD Caras - Severin. Web Design si Optimizare by Web Design Timisoara | Harta Site |