Home Despre Noi Echipa Alegeri 2008 Contact
Stiri Recente

Legaturi Utile


Harta Interactiva
TAROM – faliment prin incompetenţă
TAROM – faliment prin incompetenţă
Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al PSD atrage atenţia autorităţilor române, Premierului Emil Boc şi noului Ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, asupra situaţiei dezastruoase în care se află, în prezent, compania TAROM.
Deşi conform bilanţului pentru anul 2009, depus la Registrul Comerţului de TAROM, compania a înregistrat o pierdere din operaţiuni de zbor de 77 milioane dolari, care a fost corectată cu venituri financiare, până la 56 milioane dolari pierdere, conducerea companiei susţine creşterea numărului de pasageri, indiferent de costurile acestei operaţiuni.
Motivul pentru care se susţine această creştere nejustificată o reprezintă prevederile contractului de management care menţionează drept criteriu de performanţă al conducerii, numărul de pasageri. Oriunde în lume, o companie care nu înregistrează niciun indicator economic pozitiv este o companie falimentară.
Pierderile mari înregistrate de TAROM au fost corectate, conform raportului de audit întocmit de o societate de audit prestigioasă (KPMG), prin reevaluarea terenurilor, clădirilor, avioanelor în proprietate şi a celor în leasing financiar şi operaţional.
Situaţia financiară a anului 2009 nu este singulară, conducerea companiei TAROM, reprezentată de directorul Ruxandra Brutaru şi de membrii Adunării Generale a Acţionarilor, se poate “mândri” cu astfel de rezultate şi la nivelul anului 2008, când s-a înregistrat o pierdere operaţională de 71 milioane dolari, corectată cu venituri financiare până la 33 milioade dolari pierdere.
Cu toate acestea, în condiţiile financiare precare existente la companie, administraţia TAROM a dispus noi achiziţii de avioane.
Deşi la nivelul anului 2008, gradul de ocupare al locurilor din avioanele companiei era de 61%, iar în 2009 de doar 55%, s-a dispus achiziţia a cinci aparate de zbor, astfel:
- 2 ATR-72, din surse proprii, cu valoarea de 38,5 milioane dolari
- 3 BOEING 737 – seria 800, prin contracte de leasing financiar, fără clauză de reziliere, în valoare de 67,2 milioane dolari
Coroborat cu achiziţiile nejustificate, conducerea companiei a dispus şi scăderi ale tarifelor, astfel:
- 2008 - tariful mediu 178 $
- 2009 - tariful mediu 115 $
- 2010 - tariful mediu 100 $
La cele de mai sus se adaugă angajări frecvente de personal, sponsorizări nejustificate, nenumărate deplasări ale conducerii şi contracte discutabile din punct de vedere al oportunităţii şi necesităţii.
Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al PSD cere Primului Ministru, Emil Boc, şi noii conduceri a Ministerului Transporturilor să dispună, cât mai urgent, demiterea conducerii TAROM şi luarea măsurilor potrivite pentru a evita trimiterea în colaps a unei prestigioase companii româneşti şi pentru a nu se face părtaşi la distrugerea, cu bună ştiinţă, a companiei.
Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al PSD
03 septembrie 2010
© 2008 Toate Drepturile Rezervate PSD Caras - Severin. Web Design si Optimizare by Web Design Timisoara | Harta Site |